zaterdag 23 juni 2012

Als het regent maak je marmerkrijtjes

Toevallig hadden we net een grote zak met restjes wasco gekregen,
toen ik dit zag bij Fox Lane.

Dus maakten wij op deze donkere zaterdagmorgen marmerkrijtjes in cakevormjes.









Haal alle wikkels van de krijtjes.
Doe de krijtjes in cakevormpjes.
Tien minuten in de oven,
eruit halen en af laten koelen.
(hou de kinderen uit de buurt, het krijt is vloeibaar en gloeiend heet:
levensgevaarlijk dus!!)
Haal het krijt uit de cakevormpjes en krijten maar!

Heb je net als wij een budget-Ikea-vloer: laat de kinderen lekker hun gang gaan.
Heb je een 'echte' vloer, leg er dan wat onder... het wordt een zooitje!

  

20 opmerkingen:

  1. Hey dat is weer een andere variatie als ik pas gezien heb, grappig in die cupcake vormpjes. Ik zag ze pas in kleine hartjes vormen (mm ben nog niet bij jouw inspiratie link gaan spieken ;)). Maarreh girl je bent weer goed bezig geweest!
    Warme creatieve groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marmerkrijtjes zijn the best! Weet je nog dat je vroeger speciaal zo'n dure marmerstift kon kopen? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gave marmeraktie-jammer dat de ckes niet eetbaar zijn. Zien er nl.zo mooi van kleur-niets leuker dan kids die creatief bezig zijn. Mooi weekend toegewenst met hart&ziel door Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al teken je er niet mee dan zien ze er als cupcakes super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zier er uit als een superzaterdagmorgen. En nu schijnt hier de zon, dus misschien bij jullie ook!

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar het kleurt wel super zo te zien. Leuk, deze moest ik ook nog eens proberen.(stinkt het trouwens niet vreselijk als dat spul smelt?)
    Fijn weekend.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het stonk wel enigszins..... (maar de lucht trok ook weer gauw weg)

      Verwijderen
  7. jaaa en zo zijn ze weer als nieuw! En houden ook veel lekkerder vast dan die kleintjes. Hier kun je flink mee te keer gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. YEAH wat een superidee....wij hebben een bak vol restjes bijenwaskrijtjes....dank voor je lieve woorden op mijn blog (bloos)...xxSas

    BeantwoordenVerwijderen
  9. en zo krijgt een mens dus spijt dat de dochter nog te klein is om al zoveel restjes te hebben. Sparen dus!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik maakte die ook al, en gebruik die dagelijks, alé, mijn peuters, in de klas!!! leuk ideetje, hé!
    http://lekkerbekkenmaar.blogspot.be/search/label/waskrijt

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit wil ik ook al een hele tijd doen. Maar helaas nog niet genoeg restjes. Het ziet er zo mooi uit.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een goed idee. Het ziet er ook zo mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk he, dat heb ik ook een x gedan, stinkt wel vind ik haha.

    je kan het ook in koekvormpjes doen kan je hartjes maken enzo.

    BeantwoordenVerwijderen