donderdag 28 juni 2012

Eén euro

Laatst zag ik op een rommelmarkt een mooi stofje.
Ik trok eraan en het bleek een geweldig
(jaren vijftig? jaren zestig?) jurkje te zijn.


Doe maar een euro, zei de dame van de kraam....

Helaas was het jurkje een maat te klein voor mij.
Ik heb hem wel gepast en voelde me ontzettend Mad Men,
maar hij ging niet dicht.

Daarom gebruikte ik de onderkant van de jurk en een oud zwart shirt
om er dit rokje van te maken:

 



En natuurlijk hoop ik ooit nog eens wél het perfecte Mad Men-jurkje te vinden....

39 opmerkingen:

  1. oeh...wel héél gaaf geworden hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo is het ook mooi! Wie weet wat voor Mad men outfit je ooit nog vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. cool stofje! en als rokje vind ik hem ook erg geslaagd... en dat voor 1 euro? superkoopje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel erg gaaf en inderdaad een mooi stofje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow, mooi getransformeerd, ben er dol op!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. waaa, wat een prachtig stofke!!! Da's pas een koopje seg, voor zo'n schoon rokske!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jaaaaaaaaaaaa, geweldig !! te leuk stofje echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superrrr! En de bovenkant heb je toch ook nog wel bewaard om iets moois mee te maken?

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker!! Ik ben namelijk echt weg van die kraag.... geen idee nog wat ik ermee moet doen trouwens...

      Verwijderen
  9. LEUK! En zo simpel! Wat een lol voor één euro.. Ik ga ookes mijn kast langs, want wie weet kan ik ook nog zoiets in mekaar flansen.
    Ik val ook altijd gelijk voor mooie stofjes en of ik het nou pas of niet, het gaat mee. En heel vaak blijft het op de stapel liggen en doe ik er nooit meer wat mee! Bedankt voor de inspiratie, dus! Fijne avond, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O ja! Daar hou ik ook zo van. Maar helaas zijn dit soort jurken in mijn maat (groot!) bijna niet te krijgen (echte vintage dan) maar op de site van topvintage.nl vind je heel veel mooie vintage/pinup/grease achtige jurken en spullen. Ik ga er altijd van watertanden...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw inderdaad een heel gaaf stofje, goed gedaan zeg, veel draag plezier :-)

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als rokje zeker mooi! Staat haar goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ben ik. Maar bedankt voor het compliment! ;-))))))

      Verwijderen
    2. Sh.. ik lees het net bij je nieuwste blogje! STom he van mij. Maar het was inderdaad een compliment. (Niet alle moeders zijn dik en saai gekleed ofzoiets eh....)

      Verwijderen
  13. Super gaaf zeg!!! Mooi gedaan, je rokje staat je erg leuk! Zeker met die legging....(maare, crogs? uhhhmm) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. In afwachting van dé Mad Men Jurk heb je toch maar een donders mooi rokje voor één euro!!
    Staat je goed!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Supervondst! En je hebt er een heel leuk rokje van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik dacht eerst mwah, maar toen ik het rokje zag... LEUK!!! =)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hola. Me gusta mucho como transformas la ropa y creas faldas preciosas¡¡¡¡¡
    besos

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die knopen, zo chic, super! Alleen u campingschoeisel valt wat uit de toon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Over het schoeisel zal ik niks zeggen ;-)
    Het rokje is eg tof geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk rokje zeg!
    Ik zoek ook altijd op de rommelmarkt naar zulke leuke dingen, maar helaas heb ik nog nooit wat gevonden. Maar we geven de hoop niet op :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zoooo hee die is leuk geworden. Succes met de jacht naar de mad man jurk .... en tot die tijd steel je evengoed de blits met dit super leuke rokje hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw!!! Dat staat u zeer mooi mevrouw!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. This is awesome!I would love to try something like this.
    www.blissfulsewing.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wow! You totally made it look different and you can't even tell it was from a dress. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oooh, I love it! And, I really like how you've matched your outfit too :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Thank you for sharing on Recycled Fashion Finds!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wow, wat een vangst! Ik ben ook dol op mad men!!!!

    BeantwoordenVerwijderen