dinsdag 12 juni 2012

Rok wordt tas tutorial





Dit roze rokje lag al jaren in mijn kast. Te klein.
Nu heb ik er eindelijk iets van gemaakt:
een tas waar heel veel in past!


Je maakt hem zo:


Leg je rokje op een lap dubbel gevouwen stof en teken af
(denk aan de naadwaarden aan de bovenkant en zijkanten!).


Knip uit. Je hebt nu twee stukken.
Leg ze met de goede kanten op elkaar en naai de onderkant en zijkanten dicht.
Dit is de voering van je tas.


Knip een brede strook (of twee stukken als je te weinig stof hebt) voor het hengsel.
Vouw dubbel in de lengte (goede kanten op elkaar), naai dicht, keer het hengsel met de goede kanten naar buiten
en strijk het met de naad middenachter.
Dit kan uiteraard ook op andere manieren, maar ik vind dit het makkelijkst.


Naai eventuele versieringen op je rokje.


Keer het rokje binnenstebuiten en naai de onderkant dicht.
Keer het rokje weer met de goede kant naar buiten.
Schuif de voering (met de goede kanten naar binnen!) in het rokje.
Vouw de bovenkant van de voering om (tussen het rokje en de voering)
en speld de voering vast aan het rokje,
met de hengsels aan de zijkanten ertussen.


Naai rondom vast.
Let op dat het niet te dik wordt
(afhankelijk van het soort rokje en het materiaal waar het van gemaakt is)!

Maak eventueel nog een sleutelhanger van stof, lint en knopen.

Klaar!



34 opmerkingen:

  1. Sjonge jonge!! Je idee is weer fantastisch! Leuke voering ook zeg. Van alles kan jij wel weer iets anders maken, vind ik heel knap!!!
    Lfs, Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend! Maar eh... denk dat het voor mij even te hoog gegrepen is... zelf maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, fijne knalkleur voor de zomer ! Daar kan een hoop in als je naar het strand gaat... of gaat picknicken of of of... ah super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. SUPER!
    En die kleur schitterend!!!!!!!! Echt geweldig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoppa, de recycle-koningin is weer bezig! :) LEUK!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I LOVE the bag! The inner fabric goes so well with the bright Pink. I'm gonna try this with my daughter! Thank you!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tof fleurig idee! Hiermee word je zeker herkend op straat. En wat een mooi stofke heb je gebruikt voor de binnenkant!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk leuk leuk! Dit kan ook met een oude spijkerbroek overigens. Pijpen afknippen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg leuk! Helemaal mijn smaak! (maar mijn rokjes zouden meer big shoppers worden...) Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Thanx again voor je geweldige tuto! Uiteraard gelijk gemaakt!
    product en link op blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik geloof zelfs dat het door jou komt dat ik * rokjes ben gaan naaien, * een nieuwe naaimachine heb aangeschaft, * alle oude kleding bewaar, * jou blog volg, *de kleuter juf helemaal fan is van alle rokjes die onze oudste dochter draagt.. zó ..als ik nog meer heb dan meld ik me weer eens!
    Ben benieuwd wat het volgende project wordt;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed idee, ik heb ook nog een rokje ergens achter in mijn kast liggen...voel al inspiratie opkomen =)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. This is awesome!thanks for sharing!
    www.blissfulsewing.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. And again: she makes it look so easy!
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw slimmerik! Ik heb ook zat rokjes, vooral te kleine ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. It is so cute!I love that it's pink too. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. How cool is that! What girl won't like it. Thanks for linking up at friday fun party! Have a great weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. What a wonderful bag, thanks for sharing your project on Recycled Fashion Finds!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ga ik zeker eens maken binnenkort. Heb m dan ook ff gepind op Pinterest :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. I love it. I do bag with jeans too.
    A hug.
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hey deze had ik wel al eens gezien! Leuk hoor nu kunnen jullie alledrie showen! Groetjess!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Another amazing bag!!! Thanks for sharing the tutorial...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een goed idee! Ik heb ook al tijden een rokje liggen waarvan ik weet dat ie me nooooit meer zal passen en ik vind het zonde om hem weg te doen, dit is echt een geweldig idee voor mijn favo rokje. En zeg nou zelf, tassen.....daar kun je toch niet te veel van hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuk blog en nog een super leuk idee ook!
    Ik ga je zeker volgen!

    XXX Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  25. lelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen