maandag 18 juli 2011

Home sweet home

Dit jaar wilden we ons balkonnetje wat opvrolijken met kleurige viooltjes, prachtige klaprozen en gezellige juffertjes in het groen. Tegen beter weten in, want ik heb absoluut GEEN groene vingers. En dat is nog zwak uitgedrukt.

Het begon heel goed, met kleurige gieters voor de meiden, die braaf iedere dag de potjes besproeiden.



We waren enthousiast, we hadden er lol in, het leek even helemaal goed te gaan!

En toch..... eindigde het zo:





We hebben wel plezier gehad en leerzaam was het ook. Volgend jaar weer een nieuwe poging!


Home sweet home is een idee van Barbaramama.

19 opmerkingen:

  1. Wat jammer, al is het weer nu ook zo triest dus zit je toch niet op het balkon.
    Helaas heb ik ook geen groene vingers:-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahahahah (ik lach om de herkenning. Ik ben zelfs nog in staat om een cactus te laten verdrogen!)
    De gietertjes zien er wel heel kleurig en vrolijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig ik ben niet de enige! Mijn balkon ziet er net zo uit. De kleur komt van de plantenbakken en dat is het.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi... Wist je dat de Xenos hele leuke nepbloemen verkoopt?
    ;o))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach, je hebt het geprobeerd en je laat het nog zo eerlijk zien ook! Wat goed, en je bent ook nog optimistisch over een nieuwe poging. Je kunt het!
    ♥Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha! Kitsch Kitchen verkoopt hele gave nepbloemen, dat is wel iets voor jullie balkon! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oei, dat is wel jammer... Volgende keer beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wel grappig, vandaag kwam ik nog zulke verlepte plantjes tegen in de kringloopwinkel dan. Een plaats waar ik het echt niet verwachtte en nu weer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Al een geluk dat je wel vingers hebt om schitterende kleren te naaien!!!
    Je kan misschien bloemen maken van crêpepapier. Vinden de dochters misschien ook nog leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tsja, jammer, maar helaas. Goed dat je blijft doorproberen. En je kunt er vast wel iets educatiefs aanbreien... Wijze lessen, moraal van het verhaal enz.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Petunia's zijn makkelijk te houden en heel kleurrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gecondoleerd met het verlies.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ow jammer…
    ik zou voor nep bloemen gaan.
    Scheelt een hoop gedoe en is zooooo
    vrolijk!
    :))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bedankt voor jullie reacties! Heel prettig om te lezen dat er meer mensen zijn die geen groene vingers hebben. En dank voor alle tips, ik denk dat ik binnenkort aan de kunstbloemen ga, met plastic ben ik vast wel heel goed.....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ohhhhh hihihihihihi ehmmm jammer zeg, maar waarom wachten tot volgend jaar voor een neiuwe poging ? de zomer is nog jong, je kunt best nog een bakje nooitmislukkende rucola-sla en een tomaten en (mini)komkommerplant in een van d e potten stoppen.....

    BeantwoordenVerwijderen