donderdag 14 juli 2011

Meisjesknutsels op regenachtige dagen

Als het maar blijft regenen en regenen moet er geknutseld worden....

Je hebt nodig:


Kralen, reepjes tricot, haakgaren.


Van de reepjes tricot vlochten we armbandjes (afgekeken van de gratis armbandjes bij de Etos). Heel snel en makkelijk, zeer geschikt voor kleuterhandjes om zelf te doen!




Bij Effie maakt zag ik superleuke gehaakte armbandjes. In plaats van knoopjes gebruikten we kralen.





Resultaat: blije meisjes die trots hun nieuwe, zelfgemaakte sieraden dragen!

En nu iets bedenken voor vandaag, want het regent nog steeds....

8 opmerkingen:

  1. mooi,mooi! hier ook regen alom pfff...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi!
    Vlechten met restjes tricot, dat moet onze 5 jarige hier in huis ook wel kunnen... Heel leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke sieraden, vooral de kralen vind ik erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je wat kon met mijn idee ;-) Is idd echt iets voor meisjes om zelf te doen. Ik ga vanmiddag verven met de kinderen en ik heb gisteren een hele lading spelletjes gehaald bij de speel-o-theek. Ik denk dat we de middag wel doorkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie armbandjes! Maar leuker om zoiets in de herfst te doen, toch? De zomer mag wel beginnen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haah wat grappig, 3 weken geleden was m'n dochter jarig en hebben we ook tricot armbandjes gevlochten met bedeltjes eraan. Helemaal blij waren ze ermee en je hebt lekker snel resultaat :-)
    Die gehaakte zijn ook heel grappig zeg.

    BeantwoordenVerwijderen