donderdag 9 juni 2011

Nog meer saaie Hema shirts

In de jaren zestige naaide mijn moeder een rok van de meest geweldige, kleurrijke stof (een soort velours, maar dan een stuk synthetischer). Ik ben altijd verliefd geweest op die rok, en heb hem zelfs in mijn puberjaren zelf nog even gedragen. Inmiddels lag hij al jaren onderin een tas met oude-kleding-maar-zonde-om-weg-te-gooien. Tot ik die tas met hippierok weer vond: perfect materiaal om 'nieuwe retrojurkjes' voor de meiden van te maken!



Ik gebruikte weer Hema shirts, jongens T-shirts, want die vallen iets breder waardoor ze heel geschikt zijn om jurkjes van te maken. Het eerste jurkje kreeg een verhoogde taille en het tweede juist een verlaagde taille. Zo had ik precies genoeg stof om twee jurkjes van te maken. Het naaien was trouwens geen feest: supersynthetischejarenzestigstof glijdt alle, maar dan ook echt alle kanten op!


1 opmerking: