zaterdag 25 juni 2011

Bijna jarig....

Maandag wordt onze grote prinses 5 jaar. Morgen vieren we alvast een feestje in de buitenlucht. Ze slaapt al (tot onze grote verbazing!), dus ik kan nu stiekem even laten zien wat er zoal voor haar gemaakt is.



Uiteraard een kroon! Gemaakt met de handleiding van Polkadotjes.



Een jurk (lang en wijd zoals een prinses dat wenst).....


....met tas.

De jurk en de tas heb ik in tweevoud gemaakt, want de kleine prinses moet er natuurlijk ook piekfijn uitzien.

In de tasjes zitten:


Popperige popjes.

Ik heb de afbeelding gevonden bij A print a day. Uitgeprint op transferpapier (te koop bij de Hema) en daarna op stevig katoen gestreken. Lapje vilt er achter, dichtnaaien, opvullen en klaar.



Een handwerkmandje. :-) Met daarin onder meer dat prachtige zelfmaakboek.

En nu hopen op een zonnige dag morgen!






27 opmerkingen:

  1. Aami, zooooo schoon allemaal! Je dochter wordt nogal verwend...
    Die kroon is werkelijk prachtig! Alles eigenlijk!
    Die print op het schoudertasje is echt geweldig! Waar heb je die gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Katja: Dank je! De print op het tasje is een strijkapplicatie uit een webwinkeltje dat jammer genoeg niet meer bestaat.... Maar Applicatie en zo (http://www.applicatie-en-zo.nl/) verkoopt soortgelijke applicaties. Ze zijn erg handig en het resultaat is altijd goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd!! En wat word het meiske verwend met mooie dingen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd alvast! En wat heb je een mooie dingen gemaakt! De jurkjesstof heb ik ook, maar dan in oranje, en die poppetjes zijn super. De laatste tijd ben ik wat aan het experimenteren met transferpapier, maar op de één of andere manier vergelen de afbeeldingen na een wasbeurt altijd, heel raar, en best wel teleurstellend. Super om zo'n moeder te hebben die zulke mooie verjaardagscadeautjes voor je naait ;-). Fijne dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Huize Steen: Dank!!

    @Liene: Wat een lieve complimenten, dank je! Strijk je de afbeeldingen op tricot? Ik heb dat een paar keer gedaan, op T-shirts, en dat beviel ook niet zo goed. Maar gewoon op stevig katoen werkt beter. Eventueel uitknippen en met een zigzagsteek op het shirt naaien. Popjes hoeven hopelijk niet zo heel vaak in de was.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat een mooie spulletjes heb je gemaakt. Die kroon spant echt de... ehm ja, kroon ;o) En dat zelfmaakboek lijkt me ook helemaal wat voor Sarah. Denk dat ik dat ook maar ga bestellen...
    Een fijne dag morgen. En maandag natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ontzettend leuk, dat gaat ze fantastisch vinden! Een hele fijne dag gewenst, hopelijk besluit ze niet om half zes haar verjaardag al te beginnen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat lief van jou, je dochter is er vast heel blij mee. Fijne verjaardag!

    Groetjes,
    Andina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alvast gefeliciteerd!!!
    Wat gaat dat prinsesje verwend worden!!!
    Leuke jurk en tas en las ik het goed...in tweevoud en dan nog zoveel leuke kadootjes...gaaf he zo'n kroon...zo jammer dat mijn dochter al zo groot is!!
    Leuk trouwens dat je op m'n blog bent wezen kijken...en leuk dat je me nu volgt...
    groetjes Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alvast Hiep Hiep. Een wijfie van vijf wordt absoluut blij van deze cadeautjes! Geniet van de dag morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie kadootjes zeg! Alvast gefeliciteerd en ik hoop dat het er bij jullie zonniger uit ziet. Hier in het oosten is het nog nat en grijs. Veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijk blog heb je! Alvast van harte gefeliciteerd met je hele grote kleine dochter!
    Hartelijks

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een super leuke spulletjes heb je weer gemaakt. Die kroon is ook zo geweldig. En dat handwerkmandje vol met leuke knutselspulletjes. En dat tasje ziet er ook zo lief uit. En die jurk zal ze wel meteen aan doen. Echt heel mooi allemaal. Alvast van harte gefeliciteerd en een hele fijne (hopelijk zonnige)dag vandaag. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Proficiat, leuk dat je mij gaat volgen.
    grt, Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk!!! Wat kun je daar toch een plezier van hebben hè om al dat leuks bij elkaar te zoeken. Proficiat en heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, wat een mooie cadeautjes. Jammer dat ze morgen nou net leerplichtig wordt want het wordt heel zomers spijbel-zwemweer. Gefeliciteerd en fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke kadootjes voor je prinsesje! Geniet van het feestje en geef de jarige een dikke zoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gefeliciteerd allebei, de jarige én de mama! Wat een prachtige cadeautjes, die details op de kroon, dat tasje... Geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Amai! Schitterend! Mijn mond valt er van open. Zo mooi allemaal. Heb er eigenlijk geen woorden voor.
    Hopelijk heb je een fijne dag gehad. Maar met die geweldige cadeautjes zal dat wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie dingen heeft ze gekregen, daar was ze vast superblij mee! En jouw kroon was toch een stuk beter gelukt dan de mijne :-) Gefeliciteerd voor morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dank jullie wel voor alle lieve felicitaties!! Onze prinses heeft een heerlijke dag gehad, enorm genoten! Ze ligt nu total loss in bed..... Morgen echt jarig en uitdelen op school. En dan gelukkig bijna vakantie, om bij te komen van alle verjaardagsspanningen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Bedankt voor je berichtje op mijn blog.

    Inderdaad volgen kan je via email als je dat wilt ;)

    Zeer mooie werken heb je gemaakt.

    Een hele dikke proficiat aan de jarige ;)

    Mvg Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gefeliciteerd! Naast alle mooie dingen die je gemaakt hebt, ook leuk die potjes op je balkon! Geeft mij weer balkoninspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @Annis: Die potjes geven een heeeeeel vertekend beeld. Ik heb absoluut GEEN groene vingers, en deze poging tot balkonverfraaiing is dan ook zoals viel te verwachten totaal mislukt! Alle plantjes zijn inmiddels verpieterd..... Maar als ik er desondanks toch iemand mee heb kunnen inspireren, ben ik happy!!!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie spullen allemaal. Vooral de kroon vind ik prachtig. Ze was er vast erg blij mee!

    Sacha (zolderwerk.les-bastides.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuke spullen heb je gemaakt. Die poppetjes vind ik helemaal geweldig. Kan ze alleen niet vinden via die link in je bericht. kun je me vertellen hoe ik daar aan zou kunnen komen?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. @Bente: Heb de afbeeldingen hier nog op mijn computer staan, dus als je me even mailt, stuur ik ze door! maarnietvangrijs apestaartje gmail punt com

    BeantwoordenVerwijderen