vrijdag 18 januari 2013

Recyclen in het kwadraat (warme winterrokjes)



Sommige kledingstukken van onze dametjes leggen de volgende route af:
ik koop ze tweedehands, de oudste draagt ze, de jongste draagt ze,
het dochtertje van mijn vriendin draagt ze.
Dan komen ze terug en zet ik de schaar erin.
Om er bijvoorbeeld warme winterrokjes van te maken.













Als dat geen recyclen is...

Deze twee rokjes zijn gemaakt van te kleine jurkjes,
de boorden van oude shirts en rompers.
Met knopen uit de knopendoos.
Klaar in een half uurtje!

36 opmerkingen:

  1. jaaaaaaaaaaaaaa zoooooooooooo gaaf en vrolijk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk!! En herkenbaar, ook ik koop graag 2e-hands en dan dragen beide dochters het!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super weer!! Die jurkjes zijn geniaal he, eerst jurkje, dan tuniekje, dan later nog een tijd rokje :) Zeker als ze van zichzelf al zo leuk zijn het is snel een succes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooh wat mooi weer (vooral die rode...die zou ik zelf nog wel aan willen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fijne kleurtjes... Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super!! Goed bezig en prachtig resultaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toffe kleurencombinatie! Zo mooi en snel gemaakt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig gedaan en heerlijk hoe je het hergebruikt!!!
    Eerlijk gezegd staan ze ook weer leuk aan de muur met maskingtape voor als de dochters en dochter van vriendin er weer uitgegroeid zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je meiden boffen maar mwt zo'n crea mama, leuk en lekker vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijn ze Leuk! En die knoopjes maken het ook helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel erg leuk! En wat een leuke appelknoopjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig, nou dat mag je zeker recyclen noemen... Mijn dochter willen steeds minder rokjes aan, zó jamnmer!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als dat geen recyclen is, jeetje wat doe jij dan lang met kleding! :D Goed hoor@!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh!! Wat ontzettend leuk! Komen ze ook in volwassen maten? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je dat weer gaaf gedaan, écht heel leuk...dat is dus rerererecyclen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En deze zijn zo mooi dat ze waarschijnlijk nog heel heel lang meegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, mooi gedaan Sacha!! Zullen die meiden vast blij mee zijn! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh my goodness, so cute! Pinned! I'd like to invite you to participate in my Pin Me Linky Party. It goes Fri-Wed. I allow up to 3 links each week!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ooh, wat vind ik het toch jammer dat ik geen dochtertje heb... maar ik recycle de jeansbroeken van mijn zoon tot rokjes voor dochters van zus en vriendinnen!!! Jouw rokjes vind ik super leuk, goed idee weer. Fijn weekend gewenst.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb besloten dat ik het ook ga doen. Dit weekend de naaimachine pakken en eens bednken wat ik met mijn doos oude verzamelde kleren allemaal kan. Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. O wow, wat machtig, vooral die bovenste, die zou ik voor mezelf zo wel willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik herken het streepjesrokje; Elke had dat jurkje ook. Zo leuk!
    Ik bewaar ook alle te kleine maar erg leuke shirtjes van de kinderen om daar eens wat leuks van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je hebt me wederom inspiratie gegeven, ik ben tegenwoordig ook heel goed aan het recyclen.
    Alleen rokjes en jurkjes, voor jongens lukt me niet... Iemand nog tips (op tafel tent en een hele Fam. Grozel na dan)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ze zijn zo leuk!!
    Ik word er helemaal blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wonderful project! Thanks for sharing at One Creative Weekend!

    BeantwoordenVerwijderen