woensdag 12 december 2012

Breien

Breien, dat doe ik eigenlijk nooit.
Ik haak altijd.
Maar de dametjes wilden leren breien.
Met kleine breinaalden, want die grote zijn zo groooooot...




En toen begon ik zelf ook maar te breien.
Met een megagrote bol neonwol van de Hema
en breinaalden nummer 10.


Tot mijn verbazing moet ik bekennen:
breien is leuk!
(en met naalden 10 gaat het lekker vlot)



En een neoncol is fijn.
Vooral als je je een uitgeknepen dweil voelt.
Je wordt er vrolijk van. :-)


Het armbandje dat je op de foto ziet,
kreeg ik van haar
(mijn Oostenrijkse vriendinnetje van vroeger,
wij gingen toen we achttien waren samen naar de dansacademie
en woonden in hetzelfde huis).
Dank je Gerlinde!

De kisten en dozen die je op de foto ziet,
die zijn al ingepakt.
De honderd andere lege dozen
(die je niet op de foto ziet),
die moeten dus nog...

Edit: Vanmorgen op de fiets zongen de meiden uit volle borst:
insteken omslaan doorhalen af laten glijden. :-)

23 opmerkingen:

  1. Jaaaaaaaaaaaaaaaaa mijn megagrote kol (zelfde bol) is ook al af haha, geweldig kleurtje hè !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh en dat vergeet ik nog, het is natuurlijk super dat je meiden ook aan het breien zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je meiden aan het breien zijn en jou meetrekken :-) Mooi col en gelukkig niet grijs ;-) Ben erg benieuwd naar de creatie van de meiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat schattig die kleine breinaaldjes! En ik heb jaren niet meer gebreid, maar het begint wel terug te kriebelen als ik zo'n mooie colsjaal zie, wat een heerlijke kleur. Ik heb wel alleen ervaring met gewone sjaals, zou dus niet weten hoe je iets toe breit zoals een colsjaal (snappie?). Ik moet eens bij de Hema langs me dunkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk en gezellig dat jullie samen aan het breien zijn. Lekker ontspannen tussen de drukte door.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ow. Wat leuk.... Ik ga maar ook weer eens snel aan het breien.... Even een gaatje vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zit er al vroeg in bij de dames. Dat wordt nog wat.....
    Sterkte met het verder inpakken en het verhuizen. En dan weer uitpakken..... (ik weet er alles van)
    't Is even een gedoe, maar daarna heb je ook wat leuks.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hahaha...wel grappig dat jij aangestoken word door de meisjes en daardoor ook gaat breien! Ik ben ook niet van de brei, maar van de haak...maar ik moet toegeven zo'n vrolijke kol ziet er wel heel tof uit!
    Sterkte met alle rompslomp!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jee wat is hij groot, dat zie je pas op die foto met jou erbij :) Super! En gezellig, samen breien, nu al zin in ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ja breien ziet er ook echt gewoon heel erg anders uit dan haken! LEUK!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. like me when i was young - looooove this little lady sitting and knitting...
    xo♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige kleur heeft je sjaal. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat tof dat je meiden ook aan het breien zijn geslagen! En wat heb je zelf een prachtige col gemaakt zeg. Ziet er super fijn uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lekkerrrr warm! Leuk dat je meiden willen breien!
    Ik was ook bezig met breinaald 3, maar ik vind het zo'n gepriegel!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gezellig samen breien en als het resultaat zo'n kleur geeft, tja wie kan daar niet aan toegeven ???

    BeantwoordenVerwijderen
  16. het brei-mantra is in ieder geval al bekend bij jouw dochters. Mooi, die neon col!
    Na al het haakwerk, ben ik ook weer aan de brei, maar slechts met naalden 7.
    Jullie nog succes met al het inpak werk. Gaan jullie dit weekend over?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hey, it's a fantastic job. Congratulations to my daughter, she also does work.
    A hug.
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig! Ik hou erg van breien. Je hebt mij geïnspireerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha ha, nee hoor, dat was ik niet!! Ik woon in Rotterdam en kom nooit/heeeeeeel zelden in Apeldoorn. Maar als ik het wel was geweest had ik het absoluut leuk gevonden als je me aansprak! ;-) Jij ook een heel gelukkig nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen